‘Cressi heeft liefde voor de watersport en het leven onderwater’
Enki-Support is in Nederland de vertegenwoordiger voor het Italiaanse merk Cressi. ‘Het is een bijzonder bedrijf. Als ik de telefoon pak, krijg ik eigenaar Antonio Cressi rechtstreeks aan de lijn’, zegt Erik Dorrepaal, eigenaar van Enki-Support. In nauwe samenwerking met Cressi levert hij producten aan winkeliers. ‘Maar het gaat verder dan het verkopen van producten. Ik bied service en deel mijn kennis.’
Door een achtergrond in de kledingbranche, kan Erik winkeliers goed ondersteunen. ‘Het professionalisme in die branche is erg groot. Die ervaring neem je mee. Niet alleen over de presentatie van producten, maar ook de kennis die winkeliers kunnen overbrengen op klanten.’ De grote kracht van Enki-Support zit voornamelijk in de visie. ‘Daar sluit Cressi naadloos op aan. Het bedrijf heeft liefde voor de watersport, maar is ook begaan met het leven onderwater. Ze houden zich vast aan duurzame principes.’
Duurzaam
Voor Erik is duurzaamheid een belangrijke pijler binnen de duiksport. Zijn liefde voor het vak begon als een hobby. ‘In ’88 maakte ik kennis met duiken. Die verslaving is blijven hangen.’ Na een aantal jaren werkervaring binnen de duiksport richtte hij vijf jaar geleden Enki-Support op. ‘Het materiaal moet gewoon kloppen en dat is bij Cressi gewoon zo.’
De kwaliteit van Cressi ligt hoog omdat het bedrijf producten voornamelijk in eigen fabriek of in volledig eigen beheer maakt in Genua. Zij hebben de kwaliteitscontrole daardoor in eigen handen. ‘Ik krijg Antonio Cressi namelijk niet altijd aan de telefoon. Ondanks zijn leeftijd van 71 jaar ligt Antonio nog meerdere dagen per week in het water. Niets gaat namelijk de deur uit zonder dat hij het heeft getest’, zegt Erik lachend.
Vindingrijk
Door de Italiaanse roots van het bedrijf is er ook nog eens sprake van een goed design. ‘Daar zijn Italianen nou eenmaal geweldig in, maar Cressi is ook vindingrijk.’ Zo was het merk de eerste producent met een fullface snorkelmasker. Tijdens de beurs presenteert Erik verschillende nieuwe producten van het bedrijf. ‘Het is niet per se helemaal nieuw, maar de implementatie is wel uniek in zijn soort.’
Tijdens de beurs staat Erik zelf in de stand. ‘Het is een van de weinige momenten dat ik mijn kennis rechtstreeks kan overdragen naar de consument toe. Dat geeft mij de kans om meer te vertellen over de gedachte achter Cressi en wat de producten zo uniek maakt.’ Volgens Erik is dat soms lastig in een winkel. ‘De boodschap komt niet altijd over op de klant omdat winkeliers daar te maken hebben met verschillende merken. Ik kan me volledig richten op Cressi.’
Meer informatie over:
Sorry, we konden geen berichten vinden. Probeer andere zoekterm(en).
Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.
Deel dit bericht
Tips om te lezen over Duikvaker
Elke Duikvaker weer is het druk bij stand van Sea Shepherd. De merchandise van de organisatie die de oceanen en het zeeleven beschermt, gaat als warme broodje over de toonbank – allemaal voor het goede doel! Vrijwilligers van de organisatie beantwoorden onafgebroken vragen van het publiek en vertellen over de projecten van Sea Shepherd. Op…
Lees verderWie Hal 1 op Duikvaker 2020 binnenkomt, kan er niet omheen! Net als vorige jaren is de Defensie Duikgroep ook dit keer groot aanwezig met duikers, materieel en de duiktank. Een kijkje waard! LTZ2OC Stefan Groenwold, Hoofd Specialistische Duikteams/Very Shallow Water bij de Defensie Duikgroep, is blij dat de Duikgroep weer op Duikvaker staat: “Voor…
Lees verderGroot nieuws van SCUBAPRO! Niet nu, maar op Duikvaker. Martine Grethe, salesmanager van SCUBAPRO in Nederland en Vlaanderen, lacht: “Nee, ik mag en kan nu nog niets zeggen, maar opzienbarend is het wel. Kom maar langs op Duikvaker!” SCUBAPRO staat ook dit jaar weer in Hal 1 van Duikvaker. En al kan Martine het grote…
Lees verderKun je je het voorstellen? In 1996 startte Duikcentrum De Beldert aan de gelijknamige plas in een koeienstal van 5 bij 8 meter met daarbij een hok waar de compressor stond, en een hok met verhuurmaterialen. En als je nu kijkt, is het een modern fullservice duikcentrum met alle faciliteiten en gemakken die daarbij horen!…
Lees verderHij is geen onbekende op Duikvaker – Jos Broere en zijn bedrijf Aquacam.nl. De onderwaterfotograaf staat daar met het merk Isotta, waarvoor hij distributeur in de Benelux is, én de producten voor onderwaterfotografie die hij onder eigen merk ontwikkelt. “En dan is het des te mooier als een fotograaf met jouw product tijdens een wedstrijd…
Lees verder