Duikvaker nieuws

Creëer een unieke merkervaring tijdens Duikvaker

Bauma voorbeeld Duikvaker stand Liebher

Duikvaker is een “live event”. Je ontmoet je doelgroep in het echt en dat geeft vele mogelijkheden tot interactie. Hoe kun je tijdens Duikvaker aan bezoekers een onvergetelijke herinnering geven van je beursdeelname? Hier zijn enkele voorbeelden die je kan toepassen op je stand:

Interactieve productdemonstraties

In plaats van alleen je producten te laten zien, bied je ook een ervaring aan op de stand. Dit kan een virtual reality ervaring zijn, of je kunt bijvoorbeeld laten zien wat de techniek is die in je product gebruikt wordt. Neem je deel met de duikschool, dan kun je bijvoorbeeld zorgen voor een live verbinding, zodat bezoekers contact hebben met je staff of live kunnen genieten van het uitzicht.

Bauma voorbeeld Duikvaker
Voorbeeld van een Blikvanger op je stand.

Opvallend Standontwerp

Je kunt je stand veranderen in een plek waar je je kunt verplaatsen in een andere wereld. Bied je een reisbestemming aan, dan kun je bijvoorbeeld een mini strand setup creëren met zand en zee geluiden.

Fotomogelijkheden

Maak voor bezoekers een fotogenieke ruimte op je stand om foto’s te nemen. Dit kan een merkachtergrond (met je logo) zijn, een thematische fotocabine of een Instagramwaardige setting. Moedig bezoekers aan om de foto’s op sociale media te delen voor extra zichtbaarheid van het merk.

IMG
Caterpillar op de Bauma in München

Spannende wedstrijden of een quiz

Spellen en wedstrijden zijn een leuke en interactieve manier zijn om bezoekers langere tijd op je stand te houden. Dit kunnen verschillende spellen of quizen zijn, variërend van een loterij, het rad van fortuin tot een quiz over je product of de herkomst van je duikschool.

Meet & Greet met bekende duikers

Organiseer een ontmoeting met een bekende duiker of een autoriteit op gebied van onderwaterfotografie of technisch duiken. Bezoekers van Duikvaker zijn altijd op zoek naar extra kennis en deze ontmoetingen zorgen ervoor dat bezoekers langer op de stand blijven staan.

Thema Stands

Creëer een stand die een sfeer weerspiegelt dat past bij je merk of product. 

  1. Je kunt een onderwaterwereld maken door visuele elementen zoals koraal, zeewier en zeedieren te gebruiken om je stand om te toveren in een onderwaterparadijs. Je kunt zelfs een paar schermen hebben die video’s tonen van enkele van de bestemmingen die je aanbiedt.
  2. Je kunt een grote, interactieve kaart maken waarop de duikbestemmingen die je aanbiedt worden gemarkeerd. Bezoekers kunnen dan inzoomen op een locatie om meer te weten te komen over de duikcondities, het onderwaterleven en andere relevante informatie.
  3. Maak gebruik van virtual reality technologie om bezoekers een bijna realistische duikervaring te geven met producten die je aanbiedt.
  4. Tijdens een presentatie op je stand kun je een nieuw product introduceren, de hoogtepunten van verschillende duikbestemmingen presenteren, tips voor duikreizen geven, of duurzaamheid op bestemmingen bespreken.
  5. Je stand kan fungeren als een ontmoetingsplaats voor duikers, waar ze hun ervaringen kunnen delen, advies kunnen geven en contacten kunnen maken. Je zou comfortabele stoelen en een koffiezetapparaat kunnen aanbieden om mensen aan te moedigen om op de stand te blijven.

Workshops of Mini-seminars

Het aanbieden van educatieve waarde kan je stand waardevol maken. Houd korte workshops of seminars op je stand over onderwerpen die passen bij je product.

We hopen je hiermee genoeg inspiratie gegeven te hebben. Heb je vragen over de mogelijkheden, neem dan contact met ons op. Succes met de voorbereidingen.

Deel dit bericht

Tips om te lezen over Duikvaker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Reef Renewal Foundation Bonaire Breidt de Capaciteit van de Koraalkwekerijen Uit 

27 maart 2024

Reef Renewal foundation Bonaire (RRFB) is haar netwerk van koraalkwekerijen en restoratie locaties rond Bonaire en Klein Bonaire aan het uitbreiden. Dit wordt mede mogelijk gemaakt met behulp van financiering van de Nationale Overheid en het Bonaire gemeentelijk bestuur voor de implementatie van natuur en milieu-initiatieven. Na het testen van een nieuw kwekerij ontwerp in…

Lees verder
Afbeelding

Ontmoet Scubapro op Duikvaker!

30 januari 2024

SCUBAPRO heeft deelgenomen aan alle grote shows over de hele wereld en kijkt er enorm naar uit om duikers te ontmoeten op de Nederlandse DUIKVAKER Show! SCUBAPRO is het meest iconische merk duikmaterialen ter wereld – gemaakt door en voor duikers met passie voor wat zich onder water bevindt.  SCUBAPRO, dat in 1963 werd opgericht door…

Lees verder

Ga op de foto en maak kans op leuke prijzen

29 januari 2024

Terug van weggeweest! De DuikeninBeeld Fotolijst! Ga op de foto en maak kans op leuke prijzen én een mooie herinnering aan Duikvaker. Ook deze Duikvaker kun je ergens in de drie hallen of gewoon op de stand van DuikeninBeeld dé fotolijst van DuikeninBeeld tegenkomen. Ga op de foto én maak kans op één van de…

Lees verder
pool thalassa dive wellbeing resort jpg

Thalassa Dive Resort: een vaste waarde op de Duikvaker

29 januari 2024

Thalassa Dive Resort is een van de meest toonaangevende duikresorts in Noord-Sulawesi, Indonesië. Thalassa Dive Resort, en Simone zijn al jarenlang een vaste waarde op de Duikvaker, de grootste Duikshow van Nederland. Dit jaar is Thalassa Dive Resort voor de 32ste keer aanwezig op de Duikvaker. Thalassa heeft altijd een stand gehad op de beurs,…

Lees verder
thumbnail G

Forensisch duik- en zoekteam

28 januari 2024

Nieuwsgierig geworden na het interview in het blad Duiken over forensisch duiken? Kom dan langs bij onze stand van de Forensic Diving & Research Academy, en we laten je al ons materiaal zien dat we gebruiken, en ook hoe je zelf een forensisch duik- en zoekteam kunt samenstellen. We tonen de modernste materialen, zoals onderwaterdrone,…

Lees verder

Informatie Duikvaker

Openingstijden

1 februari 2025 van 10.00 - 18.00 uur

2 februari 2025 van 10.00 - 17.00 uur

Locatie
Expo Houten
Meidoornkade 24
3992 AE Houten

Duikvaker wordt georganiseerd door The Exhibition Company

info@exhibitioncompany.nl • www.exhibitioncompany.nl
IBAN: NL77 RABO 0341 4557 41 • KvK: Utrecht 30122269 • BTW: 803128046B01